یزدفردا:خلاصه بازارهای مالی آسیا: بازارهای منطقه ای اغلب در سطوح بالاتری قرار دارند. این رشد بعد از آن اتفاق می افتد که سران گروه هشت اعلام کردند که خواستار باقی مانددن یونان در ناحیه پولی یورو هستند و نیز اینکه ون جیابو، رئیس شورای رهبری چین امیدها برای تسهیل مالی بیشتر را تقویت کرد. نیکی (Nikkei) رشدی 0/3 درصدی داشته است. اس اند پی – ای.اس.اکس (S&P/ASX) افزایشی 0/7 درصدی را ثبت کرده است. اچ.اس.آی (HSI) اما 0/3 درصد افت داشته است. کوسپی (Kospi) افزایشی 1/1 درصدی را تجربه کرده است. تای اکس (Taiex) هم 0/6 درصد بالاتر است. رشد در سنسکس (Sensex) برابر با 0/4 درصد بوده است. شانگهای کامپوزیت (Shanghai Composite) هم 0/4 درصد رشد داشته است. این در حالی است که اس.تی.آی (STI) بدون تغییر در سطوح پیشین خود است.

در بازارهای مبادلات ارزهای خارجی، یورو در مقابل دلار آمریکا و ین ژاپن رشد داشته است. این رشد پس از آن رخ می دهد که نظرسنجی انجام شده در طول آخر هفته در یونان از حمایتی به نسبت برابر برای احزاب سیاسی حامی طرح های ریاضتی و مخالف آن خبر داد. نرخ برابری یورو در مقابل دلار آمریکا از نرخ پایانی خود در اواخر وقت جمعه در نیویورک یعنی 1/2698 به 1/2784 رسیده است. یورو که در مقابل ین ژاپن با نرخ برابری 100/77 داد و ستد می شد، هم اکنون با نرخ 101/32 مبادله می شود. نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن هم از 79/37 به 79/25 رسیده است.

استرالیا و مالزی سه شنبه توافق نامه تجارت آزاد امضا خواهند کرد؛ توافق نامه ای که به گفته کریگ امرسون، وزیر رقابت و تجارت استرالیا به نفع صادرکنندگان تولیدات کارخانه ای استرالیا، مانند تولیدکنندگان قطعات اتوموبیل، خواهد بود.

صورت حساب کارت های اعتباری در نیوزیلند با اعمال ملاحظات فصلی رشدی 0/2 درصدی را در ماه آوریل تجربه کرده است و به 2/56 میلیارد دلار نیوزیلند رسیده است. این رقم رشدی 3/7 درصدی را در مقیاس سالانه نشان می دهد.

طلای نقدی با رشدی 5/40 دلاری نسبت به نرخ پایانی نیویورک، هم اکنون 1597/50 دلار در انس است. قراردادهای آتی نفت خام نایمکس برای تحویل در ماه ژوئن با رشدی 37 سنتی، 91/85 دلار در بشکه است.

منبع www.iTahlil.com:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا